הרב רבינוביץ': "אם דעתם של גדו"י הייתה נחרצת – ההסדר לא היה עובר"

    "זה יום קשה וכואב שנקלענו אליו ע"י הממשלה שקיבלה החלטה - שלמעשה קיימת הרבה שנים - ומעניקה הכרה לרפורמים ולקונסרבטיבים. זה יום קשה וכואב"
    ישראל פריי No Comments on הרב רבינוביץ': "אם דעתם של גדו"י הייתה נחרצת – ההסדר לא היה עובר"

    רב הכותל והמקומות הקדושים ל'קול חי': "יום קשה וכואב. לא מדובר בהחלטה של סוף פסוק אלא בתחילת הדרך" • "תהליך של הידרדרות נוראה בכותל המערבי" • "יכול להיות שהרבנים היו צריכים להיות מעורבים יותר"

    "זה יום קשה וכואב שנקלענו אליו ע"י הממשלה שקיבלה החלטה - שלמעשה קיימת הרבה שנים - ומעניקה הכרה לרפורמים ולקונסרבטיבים. זה יום קשה וכואב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בערבו של יום בו התקבלה החלטת ממשלה המקצה מקום מיוחד לתפילה בכותל המערבי לקבוצות הרפורמים, הקונסרבטיבים ונשות הכותל, התראיין הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל והמקומות הקדושים אצל אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" והביע כאב על ההחלטה, לצד השלמה לאור המציאות המשפטית.

    "זה יום קשה וכואב שנקלענו אליו ע"י הממשלה שקיבלה החלטה – שלמעשה קיימת הרבה שנים – ומעניקה הכרה לרפורמים ולקונסרבטיבים. זה יום קשה וכואב".

    הרב רבינוביץ' התייחס לטענות שהנציגים החרדים והרבנים הראשיים לא עורבו בהסדר כלל, או עד הרגע האחרון: "בהחלטת הממשלה ניתנה לרבנים הזכות להביע את דעתם והם כמובן יעשו זאת בהמשך. לא מדובר בהחלטה של סוף פסוק אלא בתחילת הדרך. אין הסכמה סופית כאן, בס"ה מזכיר המשלה ניסה לגבש מתווה נוכח האילוצים המשפטיים. צריך לזכור שמתנהלים בגצי"ם".

    רב הכותל היה נשמע חצוי בין הכאב על ההסדר במאבק אותו הוא מוביל שנים ארוכות, לבין ההבנה של המציאות המשפטית המורכבת והבחירה בין שבירת הכלים לבין הרע במיעוטו. "צריך לזכור, אנחנו נמצאים בתהליך של הידרדרות נוראה בכותל המערבי. מדי חודש מגיעות נשים, מתעטפות בטליתות, מגניבות ספרי תורה, אנחנו לא נמצאים במקום מנותק. הנושא של קשת רובינזון זו דילמה מאוד קשה, שכבר עלתה על שולחנם של הגרי"ש אלישיב והרב עובדיה זצ"ל".

    למה לא עירבתם את הרבנים בשלב מוקדם?

    "יכול להיות שהרבים היו צריכים להיות מעורבים יותר. לא שמעת בקולם שהם לא היו מעורבים". סתם הרב וסירב להרחיב על הרמז שהפנה בשידור. "בכל מקרה, לא מתנהל ולא יתנהל מו"מ בינינו לבין הרפורמים, הקונסרבטיבים ונשות הכותל".

    "אני מקווה שנצליח למנוע ולצמצם, ולהגיע למצב שלא יקרה ח"ו שליטה רפורמית ברחבת הכותל. יתכן שאפשר לעשות יותר, לא חושב שחתמו על הסכם שבלתי אפשרי לשנותו. ישנם דרכים לעשות – לא אספק אותם כאן, כדי שלא ישתמשו בהם נגדנו – אבל יש דרכים, וגם הבוקר השתמשו בהם נציגי הציבור".

    כשנשאל הרב מדוע הנציגים החרדים טוענים שלא היו מעורבים בהליך, ענה: "הוא שלך יש בעיות שמיעה, או שלמי שאמר יש בעיות אמירה". הוא הוסיף, "אני מתאר לעצמי שאם דעתם של גדולי ישראל הייתה נחרצת נגד ההסדר – זה לא היה עולה על שולחן הממשלה. אין כזה דבר שזה היה עובר, עדיין הקואליציה תלויה בקולו של הציבור החרדי. ברור לי שהסיטואציה כואבת נוראה קשה ובלתי אפשרית השאלה הגדולה היא משפטית צריך להבין מה עומד מול, איזה פתרון אחר".



    0 תגובות